2012. január 31., kedd

Maci süti Medvenapra :)

Ide is leírom, nemcsak a konyhás blogomba :)



Február 2. - Tomiéknál hagyomány a Medvenap megtartása az oviban. Ezen a napon dől el, hogy a kedves maci, amikor kijön a barlangjából, meglátja-e az árnyékát és visszabújik még aludni vagy nem látja meg és kint marad. Utóbbi esetben hamarosan megérkezik a tavasz - amit én nem bánnék egy cseppet sem :)
Visszatérve - ezen a napon minden a medve körül forog az oviban. Tavaly álarcokat készítettem Tomi csoportjának, idén úgy gondoltam, valami édes ötlettel állok elő.
Ottisnál nagyszerű receptre találtam.


2 tojás
2/3 bögre vaj
1 bögre barna cukor
1 tk vaníliás cukor
2 és 1/2 bögre liszt
1/2 bögre kakaópor
1 tk sütőpor
1 csipet só
1/2 kk őrölt fahéj
1/2 kk gyömbérpor
színes cukorkák, cukormáz

A 2 tojást habosra kevertem a vajjal és a cukorral és a vaníliás cukorral. A száraz hozzávalókat egy tálban összekeverem, majd apránként adagolva hozzádolgozom a cukros, vajas masszához. A mikor készen vagyok, 1 diónyi és 2 meggymagnyi gombócot gyúrok, majd ellapítom a sütőpapíron. Az én macikáimnak kicsit nagy a füle :) (Ottis oldalán nagyszerű videó link van, amelyen látható a munkafolyamat.)
A végén beleszúrom a macifejbe a jégkrémpálcikákat, és kb. 180 fokon 10 perc alatt készre sütöm. Amikor kihűlt, ízlés szerint díszítettem. (Leginkább azzal, ami volt itthon :))
Bár most este sütöttem, a fiúk letesztelték még a fogmosás előtt - nagyon ízlett nekem is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése